Mandje: (Leeg)

Mijn winkelwagen

Uw winkelwagentje is leeg.

Klachtenprocedure

Hoe verwerken wij uw klacht?

Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en service gerichtheid, wij willen dat u tevreden over ons bent. Daarom doen wij er alles aan om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien uw klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie te verbeteren.

Wanneer u niet tevreden bent over de verzending, de afhandeling van uw bestelling of de manier waarop wij u te woord hebben gestaan, dan kunt u over deze afhandeling een klacht indienen.

U kunt uw klacht indienen door een e-mail te sturen naar info@zonweringbestellen.nl

Wij brengen u binnen 14 dagen per e-mail op de hoogte wanneer wij de klacht in behandeling hebben genomen.

 

Werkwijze klachten en reparaties:

Stel dat u binnen de garantietermijn een klacht heeft over een bij onze webshop aangekocht product, wat gebeurd er dan?

Dat is natuurlijk heel vervelend! We zullen samen met u de klacht bekijken en oplossen.

Stap 1:
  • Het originele ordernummer
  • Uw naam
  • Uw telefoonnummer
  • Een duidelijke omschrijving van de klacht
  • Stuur foto’s of filmpjes mee die de klacht duidelijk laten zien
  • Zonder deze gegevens kan de klacht niet in behandeling worden genomen

Er worden geen klachtmeldingen per telefoon of in de winkel aangenomen.

Indien er sprake is van lakschade of een deuk in het net geleverde product, ga dan door naar stap 3.

Indien er sprake is van een klacht aan de bandopwinder, ga dan door naar stap 4.

Indien er sprake is van een klacht aan een zender, ga dan door naar stap 5.

Stap 2:

Zodra wij uw mail met alle nodige informatie hebben ontvangen, zullen wij daarop reageren dat deze in behandeling is genomen. Wij zullen altijd eerst kijken, indien mogelijk natuurlijk, of we de klacht op afstand samen met u kunnen oplossen. Dit wordt veelal telefonisch door een werknemer van de technische dienst begeleid zodat hij uw vragen direct kan beantwoorden en met u kan meeluisteren. In bijna alle gevallen is de klacht hiermee opgelost.

Maar wat als de klacht hierna nog niet is opgelost?

Hierna volgen 2 opties:

- De klacht kan ingedeeld worden voor een serviceroute; onze medewerkers komen dan bij u op locatie om de klacht te bekijken. De medewerker van de technische dienst bepaalt of het product hiervoor in aanmerking komt.

  • Mocht bij het bezoek van onze medewerkers blijken dat het product echt defect is en onder de garantie valt, dan wordt dit onder service verder in behandeling genomen en zullen de werkzaamheden in gang gezet worden om kosteloos nieuwe onderdelen te leveren.
  • Als bij het bezoek blijkt dat het product wel naar behoren werkt maar niet goed is afgesteld / ingelezen / in gebruik genomen, dan zullen er € 200,00 incl. arbeids- en voorrijkosten in rekening worden gebracht per adres in Nederland en € 300,00 per adres in België. Deze kosten kunt u alleen gepast contant voldoen bij onze medewerker. Er is geen pinautomaat aanwezig.
  • Er zijn geen vaste dagen ingepland voor servicemeldingen; deze worden met meerdere afspraken in een regio ingepland om op deze manier de routes en kosten zo laag mogelijk te houden. Het kan dus enige tijd duren voor onze medewerkers bij u langs kunnen komen. Serviceafspraken worden alleen op afspraak uitgevoerd; dit zal van tevoren met u worden afgesproken.

Wij voeren geen servicebezoeken uit op de Waddeneilanden.

- U kunt het defecte onderdeel (motor, zender, bandopwinder, enz.) per post naar ons toesturen. De verzendkosten zijn voor u, wij vergoeden deze niet. Bij het pakket dienen de volgende gegevens duidelijk te worden vermeld:

  • Het originele ordernummer
  • Uw naam
  • Uw telefoonnummer
  • Een duidelijke omschrijving van de klacht
  • Zonder deze gegevens kan de klacht niet in behandeling worden genomen

LET OP:

Stuur géén accessoires of losse onderdelen mee bij motoren (bv. motorsteun, zijkappen, prop, enz.)! De motorkabel mag aan de motor blijven. U stuurt enkel de motor zonder losse onderdelen terug. Indien u losse onderdelen meestuurt, dan kunnen we niet garanderen dat deze naar u teruggestuurd worden. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.

U kunt het pakket toesturen naar:
Zonweringbestellen.nl
Ta.v. ZB/Bertus werkplaats
Hoefsmidstraat 46a
3194 AA Hoogvliet

Uiteraard kunt u het product met bovenstaande aanvullende gegevens ook op onze werkplaats in Hoogvliet inleveren. In verband met de drukte op de werkplaats is het niet mogelijk om te blijven wachten op de werkplaats tijdens het uitvoeren van de testwerkzaamheden.

Indien bij het testen van het product op onze werkplaats blijkt dat het onderdeel niet defect is maar verkeerd afgesteld / inleesprocedure niet is afgerond / niet juist in gebruik genomen / lege batterijen heeft, dan worden er arbeidskosten van € 50,00 incl. BTW in rekening gebracht. U kunt hierbij aangeven of u het product wilt komen ophalen op onze werkplaats in Hoogvliet of per post wenst te ontvangen (houdt u hierbij rekening met de verzendkosten die erbij komen). U krijgt hiervan een factuur toegestuurd. Na betaling van de factuur wordt het onderdeel vrijgegeven en ligt deze voor u klaar.

Stap 3:

Uw order is geleverd en u heeft deze zoals gevraagd binnen 24 uur gecontroleerd op schades en aantallen. Hierbij is gebleken dat er een onderdeel beschadigd is geleverd: een kras, deuk, lakschade, enz.

U heeft deze volgens stap 1 via mail en foto’s gemeld bij ons. Wij zullen kosteloos een nieuw onderdeel voor u leveren. Zodra dit onderdeel gereed is voor uitlevering, ontvangt u een mail met de leverdatum en - tijd. Bij deze afspraak wordt het nieuwe onderdeel bezorgd bij onze chauffeur. Het beschadigde onderdeel dient bij deze afspraak direct mee gegeven te worden aan onze chauffeur. Onze chauffeur demonteert, monteert of vervangt geen onderdelen.

LET OP: Indien bij deze afspraak het beschadigde onderdeel niet meegegeven kan worden aan onze chauffeur, dan dient deze binnen 14 dagen vanaf de afspraak bij onze werkplaats in Hoogvliet afgeleverd te worden. Dit kan persoonlijk of per post. Vermeld hierbij te allen tijde het ordernummer.

Indien het beschadigde onderdeel niet binnen 14 dagen bij ons retour is, dan zijn wij genoodzaakt de kosten voor het voor u extra bestelde onderdeel in rekening te brengen.

Stap 4:

U heeft een bandopwinder welke volgens u defect is. Het is belangrijk om te weten dat de veer van een bandopwinder slechts 1 kant op kan. Indien men deze de verkeerde kant op rolt, dan breekt de veer en werkt de bandopwinder niet meer goed. Deze klacht wordt veroorzaakt door een onjuist gebruik / montage. De klacht aan de bandopwinder zal niet als garantie worden behandeld.

Stap 5:

Indien uw klachtmelding over een defecte handzender gaat, controleer dan goed of de klacht niet door een lege batterij veroorzaakt wordt. De zenders werken op batterijen welke na verloop van tijd vervangen dienen te worden. Batterijen zijn uitgesloten van garantie.

Indien de lampjes op de zender branden, dan werkt de zender goed. U kunt de zender controleren op valschade, bijtschade door dieren, vochtschade, enz. Controleer of de batterij op de juiste plek zit en niet verschoven is.

Mocht na het controleren van het bovenstaande blijken dat de klacht nog niet is opgelost, dan kunt u de zender ter reparatie aanbieden aan onze werkplaats. U kunt het defecte onderdeel (motor, zender, bandopwinder, enz.) per post naar ons toesturen. De verzendkosten zijn voor u, wij vergoeden deze niet.

U kunt het pakket toesturen naar:
Zonweringbestellen.nl
Ta.v. ZB/Bertus werkplaats
Hoefsmidstraat 46a
3194 AA Hoogvliet

Bij het pakket dienen de volgende gegevens duidelijk te worden vermeld:

  • Het originele ordernummer
  • Uw naam
  • Uw telefoonnummer
  • Een duidelijke omschrijving van de klacht
  • Zonder deze gegevens kan de klacht niet in behandeling worden genomen

Indien bij het testen van het product op onze werkplaats blijkt dat het onderdeel niet defect is maar verkeerd afgesteld / inleesprocedure niet is afgerond / niet juist in gebruik genomen / lege batterijen heeft, dan worden er arbeidskosten van € 50,00 incl. BTW in rekening gebracht.

U kunt hierbij aangeven of u het product wilt komen ophalen op onze werkplaats in Hoogvliet of per post wenst te ontvangen (houdt u hierbij rekening met de verzendkosten die erbij komen). U krijgt hiervan een factuur toegestuurd. Na betaling van de factuur wordt het onderdeel vrijgegeven en ligt deze voor u klaar.

Voor alle overige vragen en garantietermijn verwijzen wij u graag naar onze algemene én aanvullende voorwaarden. U treft deze aan op onze website.

Mocht u nog iets tegenkomen dat niet helemaal duidelijk is, dan horen we het uiteraard graag!

Met vriendelijke groet,

Zonweringbestellen.nl
Rolluikenland.nl
Screenbestellen.nl
Markiesbestellen.nl